اقتصاد هنرکسب و کار

طرح «کادر نوجوان» در کانون‌های فرهنگی مساجد اردبیل اجرا می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از اجرای طرح «کادر نوجوان» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد و گفت: این طرح جزو ماندگارترین طرح‌ها برای کادرسازی آینده انقلاب اسلامی و تربیت نوجوانان در بستر مساجد است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ مصطفی آمون روز شنبه در نشست توجیهی اجرای طرح «کادر نوجوان» با حضور مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اردبیل، نمین، نیر و سرعین اظهار کرد: این طرح که با هدف کادرسازی بین نوجوانان اجرایی می‌شود، از ماندگارترین طرح‌ها برای پای کار آوردن نوجوانان برای فعالیت‌های فرهنگی در مسجدها خواهد بود.

وی افزود: طرح «کادر نوجوان» به صورت آزمایشی در چند استان از جمله اردبیل به اجرا درمی‌آید که با توجه به ظرفیت مساعد مدیریتی بین نوجوانان عضو کانون‌های مساجد استان، اردبیل نیز انتخاب شده که لازم است با هم‌افزایی و همدلی برای اجرای هرچه بهتر این طرح ملی تلاش شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ادامه داد: حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها در سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ظرفیت‌های بزرگی برای اجرای موفق این طرح در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های مناسب در حوزه مباحث تربیتی، اضافه کرد: نقش‌ها و مسئولیت‌های مناسبی برای نوجوانان رده سنی ۱۳ تا ۱۷ سال در قالب طرح کادر نوجوان تعریف شده است که در قالب برنامه‌های ویژه اردویی، تشکیلاتی و آموزشی به اجرا درخواهد آمد.

آمون با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی مسجدمحور و محله‌محور هستند، گفت: با توجه به تاثیرگذاری بلندمدت کارهای فرهنگی و امور تربیتی، نیازمند این هستیم که برنامه‌ریزی مناسبی برای فعالیت‌های تربیتی مسجدمحور با تمرکز بر نسل جوان انجام شود.

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد با حدود ۱۲۰ هزار نفر عضو در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌ غربی ایران همجوار با استان‌ های آذربایجان‌ شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا