تبلیغ اینستاگرامی کیم کارداشیان جنجالی شد!
کیم کارداشیان، میلیاردر آمریکایی، با گذاشتن عکسی از خود در کنار دستگاه اسکن پرونوو (Prenuvo) استفاده از آن را به عنوان یک «نجاتبخش» تبلیغ کرد، کارشناسان پزشکی اما توصیه کردند مردم از این دستگاه استفاده نکنند.
کارداشیان روز چهارشنبه در صفحه اینستاگرام خود از طرفدارانش خواست، بدنشان را با استفاده از دستگاههای پرونوو «نجاتبخش» اسکن کنند. او در این پست مدعی شد این دستگاه قادر است بیماریهایی مانند «سرطان و آنوریسم را در مراحل اولیه، قبل از بروز علائم» تشخیص دهد.
این شخصیت تلویزیونی همچنین گفت این اسکن مانند « گرفتن امآرآی بدون تشعشع» است و تاکید کرد برای تبلیغ این دستگاه پولی دریافت نکرده است.
به گفته وبسایت پرونوو، اسکنی که کارداشیان انجام داده است به مدت یک ساعت طول کشیده و ۲۵۰۰ دلار برایش آب خورده است.
پیش تر نیز تبلیغ اینستاگرامی کیم کارداشیان برای یک رمزارز، خبرساز شده بود. البته علاوه بر کارداشیان سایر سلبریتیها نیز تبلیغاتی برای این دستگاه انجام دادهاند. پاریس هیلتون، سیندی کرافورد، میراندا کر و کریس جنر، همگی در صفحات شخصی خود در شبکههای اجتماعی درباره تجربیات خود در مورد استفاده از اسکن پرونوو مطالبی را منتشر کردهاند.
منتقدان چه میگوید؟
دستگاه پرونوو از پنج سال پیش یعنی از زمان ورودش به بازار مورد انتقاد بسیاری از جامعه پزشکی قرار گرفت. کالج آمریکایی پزشکی پیشگیرانه اعلام کرده است که اسکن کل بدن را برای افراد بدون علامت توصیه نمیکند و دلیل آن را فقدان شواهدی برای اثربخشی آنها ذکر کرده است. «ایسیپیام» هشدار داد که این اسکنها میتوانند «مضرات قابل توجهی ایجاد کنند و پول و منابع بهداشتی را هدر دهند.» از سوی دیگر متیو داونپورت، نایب رئیس کمیسیون کیفیت و ایمنی کالج آمریکایی رادیولوژی، گفت که این اسکنها «یک ایده وحشتناک» هستند. داونپورت هشدار داد که این اسکنها میتواند با ترغیب بیماران به انجام آزمایشهای غیرضروری به آنها آسیب برساند.
با این وجود پرونوو همچنان تاکید میکند استفاده از این دستگاه خطری ندارد.
کیم کارداشیان کیست؟
کیم کارداشیان که حالا به چهرهای شناخته شده در دنیا تبدیل شده است برای اولین بار به واسطه دوستی با پاریس هیلتون هنرپیشه و مدل آمریکایی مورد توجه رسانهها قرار گرفت و سپس با انتشار فیلم رابطه جنسی او با دوست پسرش ری جی خواننده رپ به شهرتش افزوده شد. پس از این اتفاق خانم کارداشیان و خانوادهاش در سریال «پابهپای خانواده کارداشیان» حضور پیدا کردند و شهرت خانواده پس از آن بیشتر شد. او در طول سالها حضورش را در شبکههای اجتماعی گسترش داد و در سال ۲۰۱۷ شرکت محصولات آرایشی کیکیدبلیو را تاسیس کرد و با تبلیغ در شبکههای اجتماعی و فروش آنلاین توانست موفقیت زیادی کسب کند. صفحه اینستاگرامی او بیش از دو میلیون دنبال کننده دارد.