تئاتر

معرفی برگزیدگان مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

با برپایی آیین اختتامیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در سالن استاد جعفر ابراهیمی (شاهد) اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، برگزیدگان این مرحله از جشنواره معرفی شدند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره که امروز ۲۳ اردیبهشت‌ ماه برگزار شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان با تقدیر از مشارکت و همراهی نهادهای فرهنگی در برنامه‌های کانون، گفت: این جشنواره با حضور ۸ گروه نمایشی از شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و دهستان دولت‌آباد نمین برگزار شد.

وی با بیان اینکه هر یک از این اجراها دارای پیام ارزشی و آموزنده برای مخاطبان کودک و نوجوان بود، اظهار کرد: در طول این هشت اجرا ۱۲۰۰ دانش‌آموز به تماشای نمایش پرداختند.

ملک‌زاده فرد با اشاره به اینکه هر یک از گروه‌ها بیش از پنج ماه مشغول تمرین و آماده‌سازی کار خود بودند، تصریح کرد: توجه به برنامه‌های جمعی و کارهای گروهی که هر یک از نوجوانان دارای مسئولیت و نقشی مؤثر در این برنامه باشند، بهترین راه‌کار برای صیانت از این عزیزان در برابر آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل کانون با بیان اینکه همه این نمایش‌ها قابلیت اجرا برای دانش آموزان را دارند، گفت: کار هنری نیاز به تأمین اعتبار دارد تا این جریان مؤثر و مفید تداوم‌ یافته و شاهد خلق آثاری زیبا و تأثیرگذار از سوی کودکان و نوجوانان مستعد باشیم.

وی با تقدیر از همکاران خود در کانون استان، اظهار داشت: همه مربیان و کارکنان این سازمان بدون چشمداشت و به‌صورت جهادی و شبانه‌روزی برای برگزاری رویداد هنری تلاش کردند و همواره برای رقم زدن اوقات فراغت سالم برای فرزندان این سرزمین در حال تلاش هستند.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در سخنان خود خطاب به کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در جشنواره گفت: کانون نقش مهمی در کشف استعدادهای هنری دارد و هنرمندان بزرگ و نامی کشور که در سالن‌های بزرگ به اجرا می‌پردازند، از مراکزی مثل کانون رشد کرده و پا به عرصه هنر گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: با همت مربیان کانون، فرزندان این مرزوبوم برای فرهنگ و هنر استان و کشور پرورش می‌یابند.

رجبی نقش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت و پشتیبانی از هنر استان عنوان کرده و بیان داشت: جامعه فرهنگی استان مثل اعضای یک خانواده‌اند که هر یک‌بخشی از این عرصه را به عهده گرفته و در راستای اهداف عالی نظام اسلامی به خدمت مشغول هستند.

وی تصریح کرد: همدلی، همراهی و هم درایتی همه مسئولان فرهنگی استان باعث مسرت و افتخار است.

رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم با تبریک دهه کرامت و روز دختر، حضور کودکان و نوجوانان در این رقابت استانی را باعث افتخار دانسته و اظهار امیدواری کرد با درایت مربیان کانون شاهد ادامه‌ی موفقیت‌های اعضا در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه عقل و قدرت تفکر مهم‌ترین هدیه خداوند به انسان است، اظهار داشت: از اهمیت کار کانون همین بس که در حوزه پرورش فکر و کشف استعدادهای کودکان و نوجوانان فعالیت دارد.

باقلاچی خاطرنشان کرد: مربیان و فعالان کانون پرورش فکری بستری فراهم می‌کنند که برای آینده کشور هنرمندانی خوش‌ذوق و خوش‌فکر تربیت شود.

در ادامه این مراسم آراء هیئت‌ داوران متشکل از داور فرمانی، داریوش علومی و مهدیه علیقلی زاده پس از قرائت بیانیه به شرح زیر اعلام شد:

۱- در بخش طراحی لباس جایزه هیئت‌ داوران به سارا وطن‌خواه به خاطر طراحی لباس نمایش آدم‌ برفی تعلق گرفت.

۲- در بخش طراحی و ساخت عروسک جایزه بهترین طراح و سازنده به خاطر ساخت عروسک‌های نمایش پیرزن کدو قلقله زن به زهرا محیطی از مرکز خلخال اهدا شد.

۳- در بخش موسیقی و افکت ضمن تشکر از سارا وطنخواه به خاطر انتخاب هنرمندانه موسیقی برای نمایش آدم‌برفی، جایزه برگزیده این بخش به سنا پارسی به خاطر اجرای زنده و خلاقانه در نمایش بره تبلت باز رسید.

۴- در بخش طراحی و اجرای صحنه جایزه بهترین طراحی صحنه به کیوان باقلاچی به خاطر نگاه نو و مبتکرانه در ساخت صحنه نمایش سو تعلق گرفت.

۵-در بخش نمایشنامه‌نویسی نمایشنامه بره تبلت باز به نویسندگی حبیب یزدانی شایسته تقدیر شناخته‌شده و هیئت‌داوران متنی را در این بخش به‌عنوان برگزیده معرفی نکرد.

۶-در بخش بازیگری هیئت‌داوران نادیا مهری به خاطر عروسک‌گردانی عروسک پیرزن در نمایش پیرزن کدو قلقله زن را به‌عنوان بهترین عروسک‌گردان انتخاب کرده و همچنین مبینا ایمانی به خاطر بازیگری در نمایش سو به‌عنوان بهترین بازیگر معرفی شد.

همچنین آویسا نظمی به خاطر بازی خلاقانه در نقش روباه در نمایش بره تبلت باز و الینا پورطهماسبی به خاطر ایفای نقش صمیمی و زیبا در نقش دخترک در نمایش آدم‌برفی بازیگران برگزیده بعدی این جشنواره معرفی شدند.

در این بخش تقدیر ویژه هیئت‌داوران به گروه بازیگری نمایش کنسرت ۵ موش بامزه به کارگردانی نرگس جعفرخانی به خاطر بازی گروهی یکدست و روان و منسجم تعلق گرفت.

۷- در بخش کارگردانی ضمن تقدیر از کیوان باقلاچی به خاطر کارگردانی نمایش سو جایزه بهترین کارگردانی به خانم سارا وطن‌خواه کارگردان نمایش آدم‌برفی اهدا شد.

۸- سه نمایش برگزیده این جشنواره بدون ترتیب و اولویت، نمایش آدم‌برفی به کارگردانی خانم سارا وطن‌خواه نمایش سو به کارگردانی کیوان باقلاچی و نمایش پیرزن کدو قلقله زن به کارگردانی زهرا محیطی معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، اهدای جوایز و عکس یادگاری گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره پایان‌بخش این رویداد هنری بود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا