تلویزیون

ایده اقتباسی «هیس هیچی نیس!»/ سریالی که مسابقه می‌شود

سرپرست پژوهشگران سریال «هیس هیچی نیس!» از تولید یک مسابقه با محور این مجموعه برای نوجوانان خبر داد و گفت: پیوستی رسانه‌ای برای «هیس هیچی نیس!» تعریف شده که چرخه کاملی با استفاده از کتاب، سریال و مسابقه است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ نشست «اقتباس نوجوانانه» با بررسی سریال «هیس هیچی نیس!» روز گذشته- ۲۳ اردیبهشت ماه- با حضور زینب یزدانی سردبیر سریال، سمانه سادات حسینی مدیر انتشارات مهرک و سورنا جوکار مدیر محتوایی انتشارات مهرک در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

یزدانی سردبیر و سرپرست پژوهشگران سریال درباره سریال «هیس هیچی نیس» و نسبت آن با کتاب «سرگذشت استعمار» بیان کرد: آنچه ما خواستیم در قصه سریال بگوییم خیلی جذاب در کتاب روایت شده بود و کتاب فرم خوبی داشت بعد این سوال برای ما پیش آمد که به تاریخ ایران بپردازیم یا جهان و تصمیم گرفته شد به تاریخ جهان بپردازیم.

وی درباره بازخوردهای این سریال با پخش حدود ۱۰ قسمت از مجموعه گفت: بازخوردها خیلی خوب بود هم منتقدان و هم مخاطب اثر یعنی نوجوانان این کار برایشان موضوعیت پیدا کرده است. برای ما خیلی مهم بود مخاطب نوجوان بتواند به یک تحلیلی برسد خدا را شکر بچه ها عین انچه را که هدف مجموعه بود متوجه شده بودند.

سرپرست پژوهشگران سریال «هیس هیچی نیس» درباره تنوع بخش‌های این مجموعه اظهارداشت: فضای رسانه‌ای دنیا برای کودک و نوجوان به سمت کارهای با ریتم بالا می‌رود. ما متوجه شدیم ذائقه مخاطب ما هم آن فضا را بهتر می‌پسندد و این اتفاق با بخش‌های متنوع ممکن شد.

یزدانی افزود: یک مسابقه تلویزیونی آماده می‌کنیم که کودکان و نوجوانان می‌توانند در آن شرکت کنند و پیوستی رسانه‌ای داریم که چرخه کاملی با استفاده از کتاب، سریال و مسابقه است.

ایده اقتباسی «هیس هیچی نیس!»/ سریالی که مسابقه می‌شود

در ادامه حسینی مدیر انتشارات مهرک بیان کرد: برخی کتاب های نوجوان دنیای تصویری خوبی را خلق کرده اند و درباره آنها می‌توان به این نتیجه رسید که به فیلم یا سریال تبدیل شوند.

در بخش دیگر جوکار درباره لزوم رعایت روند کلاسیک داستان در قصه‌ها اظهارداشت: آنچه امروز خیلی در ادبیات و سینما و سریال باب شده است معروف به «پایان باز» است اما بیشتر پایان ولنگار و نوعی شلختگی است. اگر به «هری پاتر» و «ارباب حلقه‌ها» نگاه کنید سیر کلاسیک داستان را رعایت کرده است که از یک نقطه، شروع می‌شود اوجی دارد و یک پایان دارد که پایان شادی هم هست و تلخ نیست اما همین در ادبیات ما از بین رفته است در حالیکه نوجوان همواره دنبال پایان روشن و یا قهرمان است ما در انتشارات مهرک دنبال همین داستان کلاسیک و سنتی هستیم.

براساس این گزارش، مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویدادهای تاریخی جهان می‌پردازد و اثری اقتباسی است که برای مخاطب نوجوان تولید شده است. قصه‌های این مجموعه نمایشی در فضایی فانتزی روایت و به تصویر کشیده می‌شود و از بخش‌های مختلفی مانند دادگاه، استعدادیابی، سرآشپز و تاریخ کاغذی تشکیل شده که بخش سرآشپز ترکیبی از کار رئال و عروسکی است.

در «هیس، هیچی نیس!» از بازیگران تئاتری بهره گرفته شده است که ۱۵ بازیگر اصلی و ۲۰ بازیگر فرعی را شامل می‌شود. در این مجموعه حمیدرضا عطارد تهیه کننده، زینب یزدانی سرپرست پژوهشگران، مجید بخششیان سرپرست نویسندگان و مهناز رودساز نویسنده فیلمنامه است.

مجموعه «هیس، هیچی نیس!» نخستین محصول مرکز تولیدات نوجوان سوره است که توسط سازمان سینمایی سوره برای مخاطب نوجوان تولید شده است. این مجموعه چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه حوالی ساعت ۲۱ از شبکه امید پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ٩ و ١۴:٣٠ بعد از ظهر روی آنتن می‌رود. همچنین این سریال شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۱۸ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا