بازیتلویزیون

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

سریال رحیل از شبکه سه سیما پخش می‌شود. حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، کاظم هژیرآزاد، ابتسام بغلانی و زنده‌یاد حسام محمودی بازیگران اصلی این سریال هستند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از تابناک؛ سریال رحیل یکی از سریال های جدید تلویزیون با زمینه تاریخی است که در دوران قاجار به وقوع می پیوندد. در سال های اخیر فیلمسازان ایرانی علاقه خاصی به ساخت سریال در زمان قاجار نشان داده اند.

سریال رحیل با موضوع حادثه‌ای- عاشقانه در پایان دوره قاجار و ابتدای روی کار آمدن حکومت پهلوی دارد؛ مجموعه‌ای با قصه‌ای زنانه که روایتگر فردی به نام «مها» از دربار قاجار است که تلاش می‌کند یک تعزیه عاشورایی را روایت کند.

حمیدرضا آذرنگ، اندیشه فولادوند، کاظم هژیرآزاد، ابتسام بغلانی و زنده‌یاد حسام محمودی بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال رحیل چند قسمت است؟

این سریال ۴۰ قسمت دارد که فصل اولش در ۲۰ قسمت در ایام صفر و فصل دوم در ایام فاطمیه روی آنتن می‌رود. تیم آب‌پرور همچنان سر صحنه برای ادامه تولید سریال هستند.

 زمان پخش سریال رحیل

سریال تاریخی رحیل به کارگردانی مسعود آب‌پرور قرار است از شنبه تا چهارشنبه هر هفته، ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش شود.

بیوگرافی بازیگران سریال رحیل

حمیدرضا آذرنگ، ثریا قاسمی، اندیشه فولادوند، نسیم ادبی، هومن برق نورد، کاظم هژیرآزاد، ریحانه رضی، علی عباسی زاده، مریم کاویانی، حسام محمودی، محسن آمیری، ابتسام بغلانی، شاهو رستمی، غزاله اکرمی، مهرداد نیکنام، هانیه غلامی، محسن نقیبیان، فتح الله طاهری، معصومه عربی و…

حمیدرضا آذرنگ

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

حمیدرضا آذرنگ متولد ۱۳۵۱، بازیگر، نویسنده و کارگردان اهل ایران است. او جایزه بازیگری جشن خانه سینما را برای بازی در فیلم ملکه (۱۳۹۰) به دست آورد و برنده پنج جایزه از جشنواره تئاتر فجر در زمینه‌های متعددی، چون نویسندگی و بازیگری شده‌است؛ از جمله برای دو لیتر در دو لیتر صلح و خنکای ختم خاطره. او نامزد سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین فیلم اول از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر برای فیلم روزی روزگاری آبادان (۱۳۹۹) بود و همچنین نامزد دریافت جایزه‌های دیگری در سایر جشنواره‌های داخلی و خارجی تئاتری و سینمایی نیز بوده است. آذرنگ، عضو هیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر، بوده‌است.

ابتسام بغلانی

ابتسام بغلانی ۸ شهریور ۱۳۵۴ در خرمشهر متولد شد. وی از تئاتر شروع کرد تا اینکه به خاطر تسلط خود به زبان عربی و کردی در سریال سرجوخه و خانه امن دیده شد و با سریال سقوط به شهرت رسید.  نمایش‌های سانتی‌متر و نوبت یعنی بعدی و برگشتن از جمله کار‌های تئاتر بوده که در اختتامیه جشنواره ملی فتح خرمشهر نیز حضور پیدا کرده است.

ثریا قاسمی

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

مولود ملاقاسم متولد ۲۸ آذر ۱۳۱۹، معروف به ثریا قاسمی است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در اوایل دههٔ ۱۳۴۰ آغاز کرد و در سینما و تلویزیون پرکار بوده است. او در سال ۱۳۷۹ برای نقش‌آفرینی در مارال برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم فجر شد. همچنین برای بازی در ویلایی‌ها (۱۳۹۵) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل را کسب کرد.

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

اندیشه فولادوند در سال ۱۳۶۱ در بیمارستان ۵۰۳ ارتش در تهران زاده شد. وی دانش‌آموخته کارشناسی فلسفه و کلام اسلامی است.

با اینکه نخستین بازی او در فیلم مریم مقدس بود؛ اما نخستین حضورش به صورت حرفه‌ای در فیلم سرباز‌های جمعه مسعود کیمیایی بود. بعد از این فیلم او مدتی از سینما دور بود تا اینکه دوباره با فیلم ستاره‌ها ساخته فریدون جیرانی به سینما بازگشت و بعد از آن دوباره به فعالیت‌های بازیگری خود ادامه داد. او برای ایفای نقش در فیلم سینمایی سنگ اول اثر ابراهیم فروزش برندهٔ نخل زرین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از سومین جشنوارهٔ فیلم جام جم شد.

اندیشه فولادوند شعر هم می‌سراید. سال ۱۳۸۷ کتاب شعر عطسه‌های نحس را توسط نشر ثالث چاپ کرد که بازتاب گسترده‌ای در محافل ادبی داشت.

کاظم هژیرآزاد

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

کاظم هژیرآزاد در سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. او در سال آخر دبیرستان یعنی تابستان سال ۱۳۴۸ برای فراگرفتن هنر بازیگری، به هنرکده آزاد هنرپیشگی ” آناهیتا ” رفت و شیوه ” استانیسلافسکی ” را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی آموزش دید و در چندین نمایش صحنه‌ای و تله تئاتر با گروه آناهیتا به ایفای نقش پرداخت. وی سال ۱۳۶۱ از گروه جدا شد و به صورت آزاد، با گروه‌های مختلف تهرانی همکاری کرد که این همکاری همچنان ادامه دارد.

 هژیر آزاد در زمینهٔ نوشتن نیز فعالیت داشته است و یک تک پرده‌ای به نام ” سوسنگرد” – مربوط به جنگ تحمیلی -، یک تک پرده‌ای در مورد پشت صحنه تئاتر، و همچنین یک مجموعه داستان به نام ” کیف ” را به چاپ رسانده است. او در مورد نقد تئاتر و مسائل مربوط به صنف تئاتر، نوشته‌های پراکنده‌ای در مطبوعات به چاپ رسانده است. او هم‌اکنون عضوهیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و همچنین عضو هیئت مدیر ه خانه تئاتر است.

نسیم ادبی

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

نسیم ادبی متولد ۱۳۵۵ در تهران، صداپیشه و هنرپیشه سینما، تئاتر و تلویزیون است. وی دانش‌آموختهٔ رشتهٔ نمایش با گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است.

هومن برق نورد

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

هومن برق‌نورد متولد ۵ دی ۱۳۴۸ در تهران، بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون است.

ریحانه رضی

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

ریحانه رضی متولد ۲۲ خرداد ۱۳۷۰ در تهران، بازیگر است. او دانش آموخته رشته بازیگری است، اصالتا اهل مهاباد استان آذربایجان غربی می‌باشد علاقه اش به هنر او را وارد عرصه بازیگری و نویسندگی کرده است. پدرش محمدرضا رضی خواننده است.

مریم کاویانی

مریم کاویانی متولد تیر ۱۳۴۹ در اهواز؛ اصالتاً بابلی، بازیگر سینما و تلویزیون است.
وی فارغ‌التحصیل رشته پرستاری است و فعالیت هنری خود را در مقام بازیگر از سال ۱۳۸۱ با فیلم رؤیای جوانی آغاز کرد. پدر و مادر وی مازندرانی و اهل بابل هستند. روزی گذر نادر مقدس به بیمارستان مهراد که او در آنجا مشغول به کار است، می‌افتد. مقدس از او دعوت می‌کند تا بازدیدی داشته باشد از پشت صحنه فیلم رؤیای جوانی که در دست ساخت دارد. کاویانی بر تردیدهایش غلبه می‌کند و از سر کنجکاوی در پشت صحنه این فیلم حاضر می‌شود. مقدس به او می‌گوید که چهره خوبی برای بازیگری دارد و با اصرار مانتوی سفیدی بر تنش می‌پوشانند و روانه جلوی دوربینش می‌کنند تا ایفاگر نقش کوتاه یک خانم دکتر شود و این‌گونه مریم کاویانی بازیگر می‌شود.

حسام محمودی

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

مرحوم حسام محمودی فرید متولد ۱ فروردین ۱۳۶۵ بازیگر سینما و تلویزیون بود.
حسام محمودی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن ۳۷ سالگی به علت ایست قلبی درگذشت. آخرین نقش‌آفرینی او در سریال «سوران» در نقش «رستگار» بود که از شبکهٔ یک پخش شد.

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

محسن امیری بازیگر سینما و تلویزیون در آثاری همچون فیلم‌های “همه چی عادیه”، “برف”، “بر فراز مهر” و سریال‌های “رحیل”، “زخم کاری” به عنوان بازیگر حضور داشته است.

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

متولد ۱۳ فروردین دهه شصت در سنندج می‌باشد و فارغ التحصیل تاریخ است و نویسندگی و کارگردانی تئاتر را هم تجربه کرده است.

او از بازیگران باسابقه و مطرح تئاتر است که در نمایش‌های مختلفی به ایفای نقش پرداخته و بسیار درخشیده است. او ۱۸ سال است روی صحنه می‌رود و تاکنون نقش‌های متعددی را بازی کرده است.

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

غزاله اکرمی متولد ۲۵ فروردین ۱۳۷۷ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او در سریال هست و نیست بازی کرد.

مهرداد نیکنام

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

مهرداد نیکنام متولد ۱۱ دی ۱۳۵۰، فیلمنامه‌نویس، کارگردان، بازیگر، مجری طرح و تهیه‌کننده است. او نویسندگی آثاری، چون سریال ریکاوری، سریال فاکتور هشت، سریال نیلی‌تر از مهتاب، و فیلم‌های پیشنهاد، نخل‌های سربی، لبخند در مراسم ترحیم را به عهده داشته‌است. او همچنین در مجموعهٔ نمایش خانگی کرگدن، سریال خاتون، سریال نیلی‌تر از مهتاب، دیگری ایفای نقش کرده‌است.

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

هانیه غلامی متولد ۱۲ بهمن ۱۳۷۳ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه آزاد تهران مرکز می‌باشد که از ۱۷ سالگی جلوی دروبین رفت و تجربه قهرمانی در رشته کاراته را هم دارد. مادر او لادن سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون است.

محسن نقیبیان

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

سید محسن نقیبیان هنرمند ایرانی، متولد ۱۳۴۴ در تهران است. سید محسن نقیبیان با گذراندن دوره کامل بازیگری و کارگردانی در کلاس‌های فوق برنامه دانشگاه تهران بطور رسمی وارد عرصه بازیگری شد.

محسن نقیبیان در آثاری همچون سریال‌های “جیران”، “شهرزاد”، “عکاسخانه”، “اشک‌ها و لبخندها”، “مدار صفر درجه” و … به عنوان بازیگر حضور داشته است.

فتح الله طاهری

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

فتح الله طاهری بازیگر سینما و تلویزیون در آثاری همچون فیلم‌های “تن‌هایی یک شهر”، “سد معبر”، “محمد رسول الله (ص) “، “پرویز”، “یک اسم” و سریال‌های “نوبت لیلی”، “سیاوش”، “شرایط خاص”، “دردسر‌های عظیم”، “قهر و آشتی” و … به عنوان بازیگر حضور داشته است.
فتح الله طاهری سابقه ۶۰ سال اجرای تعزیه را در کارنامه هنری خود دارد. وی همچنین سابقه اجرای نمایش‌های تئاتر مختلفی را در کنار استاد داوود فتحعلی بیگی در کارنامه نمایشی خود دارد.
از نمایش‌هایی که فتح الله طاهری در آن‌ها حضور داشته میتوان به نمایش “هفت خیار شاهانه” اشاره کرد.

معصومه عربی در نقش مها

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

نام هنری معصومه عربی گیتا راد است که برای اولین بار او را در قاب تلویزیون میبینیم. اطلاعات دقیقی از بیوگرافی معصومع عربی (گیتا راد) در دست نیست.

منتظر اتفاقات غیرمنتظره در رحیل ۲ باشید!

تهیه‌کننده رحیل از ساخت فصل دوم این سریال خبر داد و اعلام کرد این قسمت‌ها در ایام فاطمیه پخش خواهد شد.

رحیل ۲ در چه مرحله‌ای است؟

به گفته رامین عباسی‌زاده، گروه سازنده در حال حاضر در لوکیش شهرک سینمایی غزالی مستقر هستند و فیلمبرداری حدودا تا اواسط ماه مهر ادامه خواهد داشت.

تهیه‌کننده و طراح سریال «رحیل» با بیان این مطلب، به ایسنا گفت: برای آنکه سریال بتواند در کنار نما‌های داخلی، نما‌های بیرونی متنوعی داشته باشد، سعی کردیم نما‌های بیرونی را تکه تکه کنیم و منطبق بر هر نما، لوکیشن مربوطه را پیدا کنیم؛ لوکیشن‌هایی که از نقاط مختلف تهران و حومه‌اش تا سمت گچسر در دل کوه‌های گچسر و … را شامل می‌شود.

داستان فصل دوم در امتداد فصل اول

عباسی‌زاده درباره خط داستانی فصل دوم «رحیل» بیان کرد: داستان فصل دوم در امتداد فصل اول هست، ولی پر از لحظه‌ها و پیچ‌های داستانی غیرمنتظره و شرایط کاراکتر‌های اصلی سریال یعنی بیتاج و محا و سرگرد زمان خان، به مسیری می‌رود که واقعا غیرمنتظره است. باید سریال را دید تا درک کرد و اگر بخواهیم بیشتر توضیح دهیم، داستان لو می‌رود.

تهیه‌کننده سریال «رحیل» درباره ترکیب بازیگران فصل دوم گفت: شاکله بازیگران فصل دوم «رحیل» همین بازیگران فصل اول هستند، ولی ممکن است نقش‌های خُردی به کار جهت تکمیل داستانک‌های سریال اضافه شود.

وی تاکید کرد: البته، چون بین دو فصل وقفه می‌افتد حتما قبل از پخش فصل دوم، چکیده‌ای از فصل اول را پخش می‌کنیم و سپس فصل دوم را شروع خواهیم کرد.

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

چرایی داستان‌پردازی‌ها در دوره قاجار

این تهیه‌کننده درباره دلیل تمایل سازندگان سریال‌ها به روایت قصه در دوره قاجار هم گفت: واقعیتش آن است که هسته اصلی داستانی سریال «رحیل»، مقطعی در حال گذار است که از اواخر قاجار تا ابتدای پهلوی، جریان دارد. حالا هرچه داستان جلوتر برود، تصاویری تازه از فصل دوم و شروع پهلوی را هم می‌بینیم؛ تصاویری عمدتا متمرکز بر نقش زنان در آن دوره که اغلب مابه‌ازای تاریخی هم دارند. به جز این در سریال «رحیل» برخلاف سریال‌های مشابه تصویرگری از اجتماع غیردرباری و ارتباط دربار و مردم هم هست که به نوعی مردم‌شناسی آن دوره کمک می‌کند.

ریسک بازیگران جدید در سریال تاریخی

عباسی‌زاده پیرامون انتخاب بازیگران سریال رحیل گفت: هم بازیگران مطرح و باسابقه در سریال حضور دارند و هم بازیگران جوان و نوجویی که کاملا تحت کنترل قرار گرفته‌اند تا بتوانند همگن با بازیگران مطرح ایفای نقش کنند. هدفمان این بود که در این سریال در کنار سرگرم‌کنندگی مخاطب، نوعی معرفی استعداد‌های تازه بازیگری هم داشته باشیم تا ان‌شاءالله در سال‌های آینده باز از چنین استعداد‌هایی استفاده شود.

انتخاب بازیگر جایگزین حسام محمودی با هوش مصنوعی

این تهیه‌کننده با اشاره به استفاده همزمان از نما‌های رئال و سی‌جی‌آی (جلوه‌های ویژه رایانه‌ای) و حتی تکنیک هوش مصنوعی در سریال توضیح داد: سعی کردیم کم‌فروشی نکنیم و سریالی تولید کنیم که از منظر تصویربرداری برای مخاطب روز، قابل قبول باشد و برای همین به غیر از استفاده از نما‌های رئال و نما‌های رایانه‌ای، بخش‌هایی از کار را از هوش مصنوعی استفاده کردیم. برای مثال بعد از فوت حسام محمودی، بازیگر مشابه کاراکتر را با هوش مصنوعی پیدا کردیم یا در طراحی و اجرای تیتراژ اولیه که بازنمایی عاشوراست از هوش مصنوعی استفاده شده و با نظارت انسانی، کار به کمال رسید. البته باید تاکید کنم که هیچ ابزار رایانه‌ای بدون وجود طراحی انسانی خلاقانه به باروری نمی‌رسد.

بیوگرافی بازیگران رحیل + خبر‌هایی از فصل ۲

برخی شخصیت‌های رحیل واقعی اند

این تهیه‌کننده درباره مابه‌ازای تاریخی برخی کاراکتر‌های رحیل که در میان مخاطبان هم فراگیر شده است، اظهار کرد: سعی کردیم چه در داستان‌پردازی و چه شخصیت‌پردازی بر اساس منابع تاریخی موجود پیش برویم و مثلا در شخصیت‌های تاریخی‌مان، عکس‌های تاریخی شخصیت شازده محمدحسن را پیدا کردیم و همچنین تصویر کاراکتر بدرالملوک را در منابع یافتیم و تلاش کردیم بازیگرانی مشابه از نظر ظاهر پیدا کرده و با گریم، شباهت را کامل کنیم.

 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا