جهان

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

برخی از هنرمندان سینما و تلویزیون با انتشار پیام‌هایی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه، خشم و انزجار خودشان را از اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی اعلام کردند.

به گزارش  دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ گروهی از هنرمندان سینما و تلویزیون ایران با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی خشم و انزجار خودشان را از اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی اعلام و از مردم فلسطین به ویژه کودکان مظلوم این سرزمین حمایت کردند.

علیرام نورایی، علیرضا خمسه، آزیتا ترکاشوند، ملیکا زارعی، رضا رشیدپور، علی قلیچ، ژیلا صادقی، مهدی رسولی، سیدمجید بنی‌فاطمه، حامد سلطانی و جواد قارایی از جمله این هنرمندان هستند.

در کنار هنرمندان سینما و تلویزیون هنرمندان طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش نیز ساعاتی پس از آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» در فلسطین، با خلق آثارشان طوفان به پا کردند. از جمله آثار هنرمندان مقاومت می‌توان به مسعود نجابتی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، حسن روح‌الامین، محمدصابر شیخ رضایی، میکائیل براتی، مجتبی مجلسی و … اشاره کرد.

هادی حیدری، کارتونیست و سردبیر دم خروس نیز با انتشار تصویری در اینستاگرام خود از کودکان غزه حمایت کرد و نوشت: کودک‌کشی، بدون مرز!

در ادامه واکنش هنرمندان سینما و تلویزیون به جنایات جدید رژیم صهیونیستی را مشاهده می‌کنید.

ملیکا زارعی (خاله شادونه) در استوری اینستاگرام به مظلومیت کودکان غزه واکنش نشان داد و نوشت: مگر می‌شود در این روزها که روز جهانی کودک است، تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود؟

او در پست فضای‌مجازی نوشت: این روزها روز کودک و بیشتر بچه‌ها در جشن و شادی و… من هم به سبب حرفه‌ای که دارم در معاشرت با بچه‌ها باید در این شادی سهیم باشم اما… مگر می‌شود تصاویر دردناک کودکان بی‌گناه و معصوم غزه از جلوی چشمانم محو بشود؟!

تصویر ضجه‌های پدران و مادران داغدیده‌ای که معلوم نیست آیا فردا را خواهند دید… همه این تصاویر خواب را از چشمانم ربوده؛ تنها آرزوی روزی را دارم که صدای شادی کودکان بی‌گناه تمام دنیا را پر کند. یاد همه کودکان عزیز و بی‌گناه که این روزها در خون خود غلتیدن گرامی.

زارعی در جریان برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان (پانزدهم تا بیستم مهرماه ۱۴۰۲) کار اجرای جشن‌های جنبی این رویداد هنری را برعهده داشت. این مجری برنامه‌های کودکانه تلویزیون در مراسم اختتامیه جشنواره اصفهان به خاطر این مواضع انسان‌دوستانه و حمایت بی‌شائبه از کودکان بیگناه غزه، توسط نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفت.

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

علیرام نورایی، بازیگر جمله تقصیر بچه‌ها چیه؟ را با هشتگ فلسطین به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی نوشت.

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

 

حامد سلطانی مجری برنامه اعجوبه ها به جنگ در غزه واکنش نشان داده است.

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

 

مهدی رسولی، مداح اهل بیت و داور برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» در شبکه ایکس نوشت: کارشناسشون توی شبکه ۱۴ داره ایران رو تهدید میکنه. خواستم بگم: من مهدی رسولی حریف تو هستم!

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

علیرضا خمسه، بازیگر نسبت به اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و با انتشار یک تصویر نوشت: گاهی کلمات درد دارد، اما صدا ندارد

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

 

آزیتا ترکاشوند، بازیگر نوشت: خدایا ریشه ظلم رو به حق محمدت خشک کن

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

جواد قارایی سازنده مستند ایرانگرد، با انتشار ویدیویی در صفحه مجازی‌اش به بی‌انصافی یک شبکه فارسی‌زبان خارج از کشور انتقاد کرده که چرا مبارزان فلسطین را تروریست و اسرائیل را مظلوم و خوب خطاب کرده است!

او در توضیحاتی به ظلم وحشیانه این رژیم کودک‌کش و غاصب در طول ۷۵ سال اشاره کرده و با آوردن مثالی نوشته، رژیم اسرائیل ظالم است و ظلم پابرجا نخواهد ماند.

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

رضا رشیدپور در صفحه توئیتر (ایکس) نوشت: رژیم صهیونیستی غاصب، جنایت‌پیشه و شارلاتان است. قواعد جنگ روانی را خوب می‌داند و از مظلوم‌نمایی به عنوان تاکتیک در یک راهبرد خبیثانه سود می‌برد؛ و تاسف برای کسانی است که با ژست روشن‌فکری و یا مخالفت با جمهوری اسلامی خون‌شویی می‌کنند و جرات بیان حقیقت را ندارند.

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

علی قلیچ، خواننده و مجری تلویزیون با انتشار عکسی نوشت: وقتی درنده خویی به نهایت رسید

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

سیدمجید بنی‌فاطمه مداح اهل بیت(ع) و داور برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» در صفحه مجازی خود درباره کودک‌کشی رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل نمی‌داند که اگر تمام کودکان غزه را هم بکشد… بازهم مادری کودکش را در سبدی خواهد گذاشت و خدا او را بزرگ می‌کند. آنقدر بزرگ که کاخ فرعونیان فرو بریزد.

هنرمندانی که شریک رنج مردم غزه شدند

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا