اقتصاد هنرفناوریکسب و کار

هنر چند وجهی؛ عبور از مرزهای دانش

هنگامی که هنر و علم در هم می‌آمیزد، خلاقیت شکوفا می‌شود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از مرزنیوز؛ این نظر ارزشمند استاد امیرهوشنگ آقامیری است که برای آشنایی با ابعاد مختلف هنر چند وجهی گفت و گویی صمیمانه و اختصاصی را با عضو ستارگان جهانی هنر که با بیش از ۳۶ سال تجربه را در امر آموزش و تحقیق و پژوهش در کارنامه درخشانشان دارند، ترتیب داده‌ایم که حاصل آن را با هم در پی می‌خوانیم:
استاد به عنوان اولین سئوال به مخاطبان این رسانه بگوئید که داستان از کجا آغاز شد؟
سلام به همه شما و کارآفرینان و مدیران و جویندگان خلاقیت!
در دنیای پررمز و راز هنرهای نوین و مدرن. امروز آمده‌ام تا با شما درباره یک سفر نوین و شگفت‌انگیز صحبت کنم؛ سفری که شما را به دنیای “هنر چند وجهی” می‌برد.
ما انسان‌ها در عصری زندگی می‌کنیم که تکنولوژی و ارتباطات فقط یک شروع بوده‌اند. حالا زمان آن رسیده که قدم به دنیای چند بعدی متاورس و هوش مصنوعی بگذاریم. این یک دعوت است، دعوتی برای به‌روزرسانی زندگی‌مان، نه تنها در حوزه‌های فیزیکی بلکه در ذهن، احساسات و حتی روح‌مان. در این راه، چیزی که می‌تواند شما را به اوج خلاقیت و یادگیری سریع‌تر برساند، هنر چند وجهی است.
چرا هنر چند وجهی؟
در دنیای پر چالش امروزی حتی زندگی هم یک هنر است و خلاقیت در کارآفرینی و مدیریت به یک نیاز اساسی تبدیل شده است که این دوره ها را با نام هنر چند وجهی طراحی کرده ام.
این دوره ها با چه هدف یا اهدافی طراحی شده اند؟
این دوره مدرن با هدف آموزش خلاقیت و نوآوری و مهارت‌های درست اندیشی و مفیداندیشی به کارآفرینان طراحی شده و کمک می کند تا با آمادگی و پویایی بیشتر برای چالش های زندگی و موفقیت آماده شوند.
این دوره ها دارای چه ویژگی های منحصر به فردی هستید؟
بیش از ۲۵۰۰۰ ساعت مطالعه و تحقیق متمرکز بر علوم میان رشته ای از جمله؛ نوروساینس، زیست شناسی، فلسفه، روانشناسی و ادراکات شناختی به من این امکان را داده است تا برنامه های جامع و کاملا کاربردی جهت خلاقیت و کارآفرینی طراحی کنم.
برای چه گروه های هدف برنامه ریزی شده است؟
این برنامه ها نه تنها برای کارآفرینان، بلکه برای تمام کسانی که به توانمندسازی و خودشناسی عمیق می اندیشند نیز تاثیر گذار است.
این نوع از هنر که به عنوان هنر چند وجهی معرفی کرده اید دارای چه ترکیبی است؟
هنر چند وجهی را ترکیبی از علم، هنر، فلسفه، تجربه و ادراکات الهام شده است که کارآفرینان و مدیران از طریق آموزش هنر چند وجهی برای اولین بار می توانند با نگرش و شیوه های مدرن و موثرتری با مشکلات و چالش های محیط کار و زندگی خود ارتباط بر قرار کنند و در تصمیم گیری و حل مسائل شگفتی این شیوه نوین و جدید را تجربه کنند.
خروجی این هنر چه ارمغانی را به همراه خواهد داشت؟
یکی از مهمترین خروجی آن مهارت هدایت تمرکز و توجه است که برای حل مسئله ما نیاز به درک مسئله داریم و هر چقدر درک بهتر باشد، به راه حل بهتر دست خواهیم یافت. به عبارتی دستیابی به بینشی عمیق که از تعادل دنیای درون و دنیای مادی شکل می گیرد. خیلی از چیزهای که درباره خلاقیت شنیده اید اشتباه است و هنر چند وجهی دلیلش را به شما می گوید.
خلاقیت به زبان ساده، یعنی خلق کردن و آفرینش همانند خالق هستی، یعنی چیزی که قبلاً وجود نداشته و شما آن را خلق کرده اید. همانند، مخترعین و اختراعات آنها، یا حتی یک مجسمه یا اثر هنری بی نظیر از یک هنرمند، و یا یک استارت آپ جدید. اما آن دستاوردهای که بین مدیران و کارآفرینان رایج است، بیشتر نوآوری است تا خلاقیت. بی تردید نوآوری پایین ترین سطح فرایند خلاقیت است و در اصل نوآوری یک دستاورد و فکری است که قبلاً توسط اشخاص دیگر به وجود آمده است و شخص یا اشخاص دیگری آن را کامل‌تر کرده‌اند.
به طور مثال، ظرف کوچکی را در نظر بگیرید که قبلا وجود داشته که فکر جدید یک دسته به آن اضافه کرده و آن را تبدیل به یک فنجان کرده است. این فنجان جدید همان نوآوری است.
اگر از دیدگاه نوروساینس به نوآوری بپردازیم، نوآوری فرآیند فکری است که تبدیل به مسیر عصبی شده است و در اصل از الگوها و بافتار ذهن که قبلاً آموخته، الگو گرفته است و تبدیل به دستاورد بیرونی شده و شما آن را به اشکال مختلف در بازار کار می بینید.
لطفاً درباره خلاقیت بیشتر توضیح دهید؟
و اما خلاقیت، از بخش الگوهای ذهنی عبور می‌کند و به بخش خالی ذهن می رسد اینجاست که خلاقیت شکل می گیرد و در این فرآیند هنر چند وجهی به کارآفرینان کمک می کند تا بتوانید از بخش خالی و تاریک ذهن خود بهره مند و آگاه شده و به خلق و آفرینش بپردازید.
اگر مطلب خاصی از قلم افتاده بیان بفرمائید؟
هر روز معجزه را به دنیای ذهن خود دعوت کنید.

گفتنی است استاد امیرهوشنگ آقامیری؛ نفر اول مسابقات جهانی امارات متحده عربی در سال ۲۰۰۸ و نفر اول فستیوال جهانی الجزایر در سال ۲۰۱۰؛ مولف ۱۲جلد کتاب آموزشی و بیش از ۱۳۰جلد کتاب های فوق نفیس همانند دیوان خیام، شاهنامه فردوسی و قرآن های نفیس هستند که از تمامی کارآفرینان و مدیران مجموعه های ارزشمند دعوت می شود تا از طریق راه های ارتباطی و لینک‌های زیر به بازدید از نمایشگاه مجازی سه بعدی بپردازند و با گنجینه آثار هنری این هنرمند جهانی بیشتر آشنا شوند.
📞 ۰۲۶۳۴۴۰۳۴۰۰
📱  ۰۹۳۵۵۱۵۰۸۵۶
https://www.madeinart.ir/portfolio/works-of-amir-hoshang-aghamiri/
[ارتباط مستقیم واتساپ] https://wa.me/989121038986

استاد ممنون از وقتی که در اختیار این رسانه قرار دادید و منتظر خلق آثار گرانبهای دیگری هم خواهیم بود.
خبرنگار: فرهاد قنبری

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا