تلویزیون

علی شادمان و دیدن سرزمین مادری بعد از ده سال

چند قسمت اول سریال سرزمین کهن به کارگردانی کمال تبریزی اولین بار در دی ماه ۱۳۹۲ از شبکه سوم سیما پخش شد که به دنبال اعتراض بختیاری‌ ها و توهین آمیز دانستن این سریال، پخش آن متوقف شد و طی این ۱۰ سال چندباری صحبت اصطلاح و پخش آن مطرح شده بود، اما هرگز به نتیجه نرسید. حالا پس از یک دهه، پخش این سریال با نام جدید سرزمین مادری از پلتفرم تلوبیون آغاز شده است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از آفتاب‌‌نیوز؛ علی شادمان در سرزمین مادری حدود ده سال پیش بازی کرده است که این فیلم بنا به دلایلی بعد از سه قسمت پخش متوقف شد. کمال تبریزی آثار جنجالی‌ ای همچون لیلی با من است و مارمولک را کارگردانی کرده که هر کدام نسبت به زمانه خود، دید متفاوتی به جریان جامعه داشتند. این کارگردان در تلویزیون یکی از معروف‌ ترین سریال‌ های زندگینامه‌ ای به نام شهریار را کارگردانی کرده و در سال ۱۳۸۷تا ۱۳۹۲ دست به ساخت سریالی تاریخی و جنجالی به نام سرزمین کهن زد.

این مجموعه قصد به تصویر کشیدن اتفاقات و جریانات اجتماعی، سیاسی و تاریخی بین سال‌ های ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ هجری شمسی را داشت و در دی ماه ۱۳۹۲ اولین قسمت این سریال از شبکه سه سیما پخش شد. اما سرانجام پس از سه قسمت با اعتراض به توهین به قوم بختیاری و تحریف تاریخ پخش این سریال با توقف رو به‌ رو شد.

گفتنی است سیدجمال سید حاتمی کارگردانی دوم سریال را در کنار کمال تبریزی بر عهده داشته است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا