تلویزیون

از «مهیار عیار» چه خبر؟ سریالی تاریخی با ۲۶۰ بازیگر و ۱۲۰ لوکیشن

کارگردان «مهیار عیار» گفت: در این مجموعه تلویزیونی ۲۶۰ بازیگر جلوی دوربین می‌روند که تاکنون حضور ۱۱۰ بازیگر قطعی شده است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ «مهیار عیار» مجموعه‌ای تلویزیونی است که ساخت آن برای شبکه دو سیما از سه ماه پیش آغاز شده و قرار است ماه رمضان سال ۱۴۰۳ از این شبکه پخش شود.

داستان سریال مهیار عیار به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی در دوران صفویه می‌گذرد و در ۳۰ قسمت ساخته خواهد شد. فیلمنامه‌ این مجموعه تلویزیونی را محمدرضا محمدی‌نیکو به نگارش درآورده است.

تاکنون حضور ۱۱۰ بازیگر قطعی شده است

سیدجمال سیدحاتمی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: در این مجموعه تلویزیونی ۲۶۰ بازیگر جلوی دوربین می‌روند که تاکنون حضور ۱۱۰ بازیگر قطعی شده است. انتخاب بازیگر و دستیار یکِ کارگردان این پروژه عظیم و پر بازیگر، بر عهده حمیده مقدسی است که تاکنون انتخاب بازیگران سریال‌هایی چون محکومین، سرگذشت و مستوران و… را بر عهده داشته است.

سیدحاتمی اظهار داشت: مابقی بازیگران در طول فیلمبرداری پروژه انتخاب و برای اپیزودهای مختلف جلوی دوربین خواهند رفت.

کارگردان مستوران(۱۴۰۱) گفت: با توجه به توان بالای بازیگران تئاتر، در مجموعه مهیار عیار از این توان بالقوه استفاده زیادی شده و بخش چشمگیری از هنرمندان این مجموعه را بازیگران حرفه ای و تازه کار تئاتر تشکیل می‌دهند.

کارگردان مهیار عیار خاطرنشان کرد: مهیار عیار از سه ماه پیش به تهیه‌کنندگی بهروز مفید در شهرک سینمایی غزالی جلوی دوربین رفته و بخش‌هایی از این مجموعه نیز در دیگر لوکیشن‌ها از جمله در کاشان تصویربرداری خواهد شد.

از «مهیار عیار» چه خبر؟ سریالی تاریخی با ۲۶۰ بازیگر و ۱۲۰ لوکیشن

به گفته سیدحاتمی، این پروژه ۱۲۰ لوکیشن دارد که به دلیل تعدد زیاد آن توسط مرتضی پورحیدری طراح صحنه و دکور، همزمان با تولید، ساخته و آماده می‌شود.

پورحیدری پیشتر در سریال‌های مستوران، محکومین، لاک قرمز و… با سید جمال سیدحاتمی همکاری داشته است.

از جمله بازیگرانی که در این مجموعه تاکنون جلوی دوربین رفته‌اند می توان از کامران تفتی، بهنام تشکر و متین ستوده و علی دیده بان به عنوان بازیگر کودک نام برد.

از «مهیار عیار» چه خبر؟ سریالی تاریخی با ۲۶۰ بازیگر و ۱۲۰ لوکیشن

اسامی دیگر بازیگران در خبرهای بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

عواملی که با این پروژه همکاری می کنند عبارتند از محمدرضا محمدی‌نیکو (نویسنده)، امرالله احمدجو (مشاور نویسنده)، حسین باقریان (مدیر تولید)، مسلم تهرانی (مدیر فیلمبرداری)، مرتضی پورحیدری (طراح صحنه)، ژاله زکی‌زاده (طراح لباس)، علیرضا نیازی (مدیر صدابرداری)، آرمین اسماعیلی (طراح چهره پردازی)، امین پیرحیاتی (مدیر برنامه‌ریزی)، حمیده مقدسی (انتخاب بازیگر و دستیار اول کارگردان)، ماهگل کرامتی (منشی صحنه)، نسیم افشاری (عکاس و فیلمبردار پشت صحنه) و فریبا قشلاقی (امور مالی).

به گفته کارگردان سریال مهیار عیار، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بر این است سریال برای رمضان سال ۱۴۰۳ آماده و روانه آنتن شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا