سینما

ثبت‌نام ۱۳۴۸ اثر برای بخش بین‌الملل «سینماحقیقت»/ ۹۵ کشور متقاضی

تعداد آثار متقاضي براي حضور در بخش بين‌الملل شانزدهمين جشنواره فيلم مستند ايران «سينماحقيقت» اعلام شد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ تجربی و پویانمایی، مجموع آثار ثبت‌ نام شده در بخش بین‌ الملل شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» ۱۳۴۸ مستند از ۹۵ کشور است که از این تعداد ۸۹۳ اثر در بخش فیلم‌ های کوتاه قرار می‌ گیرند.
همچنین در میان آثار ارسال شده برای حضور در بخش بین‌ الملل جشنواره، ۱۹۵ اثر در بخش فیلم‌ های نیمه بلند و ۲۶۰ اثر در بخش فیلم‌ های بلند ثبت‌ نام کرده‌ اند. به زودی آثار منتخب برای حضور در جشنواره «سینما حقیقت» اعلام می‌شود.
گفتنی است شانزدهمین جشنواره بین‌ المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم اواخر آذرماه ۱۴۰۱ برگزار می‌ شود.
لازم به توضیح است مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، جشنواره بین‌ المللی فیلم مستند ایران «سینما حقیقت» را آذر ماه هر سال و با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار می‌ کند. بازنمايی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ايرانی- اسلامی، صيانت از هويت ملی مبتنی بر انگاره‌ های دينی و ايرانی، تقويت سينمای مستند خلاق ايران، بيان نسبت سينمای مستند و توسعه ی پایدار، آشنايی ‎  فيلمسازان كشور با تحولات نوين سينمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌ های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است. اولین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در سال 1386 برگزار شد و طی همه‌ی این سال‌ ها، سینما حقیقت به مهمترین رویداد سینمای مستند ایران و منطقه خاورمیانه بدل شده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا