اقتصاد هنرنمایش خانگی

توضیح معاون ساترا در خصوص نهاد تنظیم‌گر رسانه‌های خبری و اطلاع‌رسانی

معاون کاربران و تنظیمگری اجتماعی ساترا، با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در حوزه تنظیم‌گری فضای مجازی بسیار هوشمندانه عمل کرده است، گفت: صداوسیما و ساترا به دنبال گسترش تنظیم‌گری خود بر رسانه‌های خبری و اطلاع رسانی نیست.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ برخی رسانه‌ها با استناد به سخنان حسین زارعی مدیر کل صدور مجوز ساترامبنی بر صدور مجوز برای ۴۰۰ رسانه، این شبهه را مطرح کردند که آیا صدا و سیما و ساترا به دنبال گسترش تنظیم‌گری خود بر رسانه های خبری و اطلاع رسانی است؟

محمدصادق افراسیابی معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترادرباره این موضوع به ایرنا گفت: طبق مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر، صدور مجوز و نظارت بر رسانه های صوت و تصویر فراگیر خبری و اطلاع رسانی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی به عنوان نهادی تنظیم‌گر خود را تابع قوانین کشور می‌داند و معتقدیم ساترا باید در عرصه عمل به قانون پیشرو باشد.

وی افزود: خبر صدور ۴۰۰ مجوز برای رسانه های صوت و تصویر فراگیر مربوط به چند هفته گذشته است و آمار جدید صدور مجوز ساترا ۴۰۵ مجوز است.

افراسیابی در ادامه تأکید کرد: تا کنون ۴۰۵ سکوی صوت و تصویر فراگیر موفق به دریافت مجوز از ساترا شده اند که عمدتاً شامل رسانه های فراگیر آموزشی، نمایشی، صدا پایه، کاربر محور و ناشر محور هستند و چنانچه برخی رسانه‌های خبری و اطلاع رسانی قبل از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از ساترا مجوز دریافت کرده باشند، تمدید مجوز رسانه‌های فراگیر خبری و اطلاع رسانی از تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال صرفاً توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی ساترا خاطرنشان ساخت: دولت سیزدهم در حوزه تنظیم‌گری فضای مجازی بسیار هوشمندانه عمل کرد و عملکرد دولت در کارگروه سامانه صدور مجوزها، تعامل نزدیک ارشاد و ساترا و در نهایت مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مصادیق رویکرد هوشمندانه دولت برای هم افزایی ساتراو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا