اقتصاد هنرجهانسبک زندگیسینمافناوریکسب و کار

از بازداشت عکاس ایرانی تا کنسرت رایگان راغب

یادی از منوچهر اسماعیلی، عسگرپور داور یک رویداد بین‌المللی سینمایی، دو درخواست انجمن تهیه‌کنندگان مستقل برای معضل قاچاق فیلم، اعلام زمان اجرای «شبیه خون» محمد حاتمی، تغییر نام وزارت ارشاد و آمارِ فرهنگی دولت سیزدهم، فراخوان جایزه ادبی «جلال آل‌احمد»، آلبوم جدید «شهرام ناظری»، کنسرت رایگان «راغب» و بازداشت عکاس ایرانی توسط طالبان از اخبار فرهنگی ـ هنری ۳۱ مرداد بود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛  اولین سالگرد درگذشت منوچهر اسماعیلی یکی از صداهای طلایی دوبله کشورمان بود و به همین مناسبت گفت‌وگویی با منوچهر والی‌زاده، گوینده پیشکسوت انجام دادیم که به گفته خودش، منوچهر اسماعیلی استادش در دوبله بود.

عسگرپور داور یک رویداد بین‌المللی سینمایی

همچنین اعلام شد که محمدمهدی عسگرپور کارگردان، تهیه‌کننده و فعال صنفی به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران در یازدهمین جشنواره فیلم «کیتزبوهل» حضور دارد. این جشنواره که در «کیتزبوهل» اتریش برگزار می‌شود کار خود را از ۳۰ مرداد (۲۱ آگوست) آغاز کرده و برگزاری آن تا یکشنبه ۵ شهریور (۲۷ آگوست) ادامه خواهد داشت.

دو درخواست انجمن تهیه‌کنندگان مستقل برای معضل قاچاق فیلم

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران درخواست تشکیل «ستاد بحران قاچاق فیلم» و نمایش فوری فیلم‌ها را در بیانیه‌ای مطرح کرد.

اعلام زمان اجرای «شبیه خون» محمد حاتمی

در حوزه تئاتر نیز اعلام شد که نمایش «شبیه خون» نوشته سهراب حسینی و با کارگردانی محمد حاتمی از هفته آینده ( ۶ شهریور ) در مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.  محمد حاتمی و صدف محسنی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند و حسین رفیعی نیز به عنوان بازیگر صدا در نمایش حضور دارد.

عضویت اداره کل هنرهای نمایشی در سازمان جهانی مایم

و این‌که همزمان با برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم در شهر زنجان، اداره کل هنرهای نمایشی برای نخستین بار به عضویت سازمان جهانی مایم(WMO) درمی‌آید.

افزون بر این‌ها، تعطیلی یک‌روزه تالار سنگج، «بزپاش» روی صحنه تماشاخانه انتظامی، تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره افرا، مهلت حضور در جشنواره فیلم کودک تمدید نمی‌شود و.. از جمله دیگر خبرهای سینما و تئاتر است.

از تغییر نام وزارت ارشاد تا آمارِ فرهنگی دولت سیزدهم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که تحریم برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال گذشته اجازه نمی‌داد فضای فرهنگ و هنر شکل بگیرد، از اقدام برای تغییر نام وزارتخانه متبوعش خبر داد و درباره معنا و کارکرد آن هم بدون اشاره به نامی خاص توضیح داد: نام جدید متناسب با نگاه‌های جدید در حوزه مدیریت فرهنگی و با همراهی دوستان مجلس و براساس لایحه هفتم انتخاب خواهد شد.

فراخوان جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» 

در ادامه، فراخوان شانزدهمین دوره‌ جایزه‌ ادبی «جلال آل‌احمد» از سوی دبیرخانه این جایزه منتشر شد.

گنجینه‌ای از کتاب‌های رنسانس چوب حراج می‎‌خورد

در خبری هم اعلام شد که گنجینه‌ای از کتاب‌های رنسانس با ارزش کلی ۲۵ میلیون دلار در حراجی به فروش گذاشته خواهند شد.

در ادامه، مدیرعامل برج میلاد تهران از آغاز اجرای کنسرت آیینی «چهارپایه عشق» به صورت رایگان با اجرای ویژه مصطفی راغب همزمان با آغاز ماه صفر در مرکز همایش‌های برج میلاد خبر داد.

آلبوم جدید «شهرام ناظری»

همچنین تیزر آلبوم «شاعر گمشده» با صدای شهرام ناظری و آهنگسازی ارشک رفیعی بر روی شعرهایی از محمود مشرف آزاد تهرانی (م. آزاد) منتشر شد.

جدیدترین دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) نیز به تصویری مرتبط با اربعین اختصاص یافت. این دیوارنگاره اثری از خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی با تصویرسازی لیلا تیموری‌نژاد، مدیریت هنری احسان و علی جعفرپیشه با شعار «کربلا منتظر ماست! بیا تا برویم …» توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی و نصب شده است.

این جامعه نجیب هنری سلبریتی ندارد اما پرمخاطب است

در این روز همچنین مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، طی نشستی با اصحاب رسانه، رویکرد و برنامه‌های پیش‌ روی خود را تشریح کرد.

بازداشت عکاس ایرانی توسط طالبان

در خبری هم اعلام شد که حسین ولایتی ـ عکاس ایرانی و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران ـ از روز شنبه (۲۸ مردادماه) به دلایل نامشخصی توسط طالبان در افغانستان بازداشت شده است.

روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر حذف دو رشته «مجسمه‌سازی» و «سینما» منتشر شد که مدتی بعد معاون آموزشی دانشگاه هنر در گفت‌وگو با ایسنا وعده بازگشت این دو رشته را به دفترچه کنکور داد. حال در همین راستا انجمن مجسمه‌سازان ایران طی بیانیه‌ای اعلام کرده که «منتظر رویت اصلاحیه سازمان سنجش در دفترچه انتخاب رشته خواهد بود.

توریستی نبودن اربعین و بی‌معنی بودن موکب VIP

در نهایت این‌که مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد که زائران نباید گردهمایی بزرگ اربعین را به چشم یک سفر توریستی ببینند و موکب VIP (وی‌آی‌پی) در اربعین بی‌معناست.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا