سبک زندگیمسافرت

«محله اربعینی» به شهرهای مرزی رسید

حجت‌الاسلام پشم‌فروش در تشریح فعالیت‌های پویش «محله اربعینی» از پیوستن بیش از ۱۰ هزار محله به این پویش خبر داد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام محمد پشم فروش، دبیر پویش «محله اربعینی» در تشریح فعالیت‌های این پویش که در روزهای گذشته فعالیت خود را در سراسر کشور با هدف تشکیل کاروان و ایجاد گروه‌های فرهنگی در محلات آغاز کرد و در این ایام روزهای پرکاری در روزهای مرزی دارد، بیان کرد: پویش «محله اربعینی» در سراسر ایران در حال فعالیت است ولی در شهرهایی که در مسیر رفت و آمد زائران هستند، اقدامات بیشتری را در دستور کار خود دارند. در تمام شهرها مبلغین و مساجد به صورت سازماندهی شده و هماهنگ در شهرهای مرزی در حال خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی درباره ساماندهی کاروان‌های مردمی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۱۰ هزار محله در پویش «محله اربعینی» شرکت کردند که از این تعداد محله، بیش از ۱۵۰۰ کاروان زیارتی مردمی، به صورت رفت و برگشت در محله ها سازماندهی شدند که در ایام اربعین به زیارت عتبات اعزام می‌شوند.

وی از برنامه پویش «محله‌اربعینی» برای جاماندگان زیارت اربعین هم افزود: برگزاری مراسم‌ها و هیئات مذهبی در روز اربعین، برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین به سمت بقاع متبرکه هر شهر، فضاسازی اربعینی محلات، سازماندهی مواکب و نذورات محلات از اقداماتی است که برای افراد جامانده از پیاده‌روی اربعین تدارک دیده‌ایم.

دبیر پویش «محله‌اربعینی» با اشاره به همکاری دستگاه‌های مربوط در امور اجرایی اربعین ادامه داد: جامعه مبلغین اربعین کشور، نهادهای حوزوی، سازمان عتبات عالیات، ستادهای اربعین استانی و سایر نهادهای ذی ربط دولتی و غیردولتی همکاری خوبی در امر اجرای این پویش داشتند.

وی درباره مشکلات اجرای این پویش گفت: ضعف در فرهنگ گروهی حرکت کردن از محلات و ضعف در پیوندهای اجتماعی بزرگترین مشکلی است که ما در امر اجرای این پویش داریم که رفع این مشکلات نیازمند هم‌افزایی و حرکت دسته‌جمعی است تا بتوانیم طرح زیست حسینی را در جامعه به مرحله ظهور و بروز برسانیم.

پویش محله‌اربعینی مسجد محور بوده و فعالیت‌های خود را به کمک مساجد هر محله راهبری می‌کند؛ رادیو اربعین (شامل ۲۰ پادکست روایت از حرکت‌های اربعینی)، موکب محله (به منظور تهیه اقلام فرهنگی مورد نیاز مواکب)، تجربه‌نگار (۲۰ تجربه ویدئویی اربعینی) و جذب ایده‌های برتر اربعینی، بخشی از فعالیت‌های این پویش است که این روزها در حال اجرا است.

علاقمندان به شرکت در پویش محله اربعینی می‌توانند به سایت https://mahalehamdel.ir/arbaeen مراجعه کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا