جهانسینما

فروش سینماهای آمریکا از ۶ میلیارد دلار عبور کرد

فروش گیشه‌های داخلی آمریکا تا به این جای سال ۲۰۲۳ و با وجود ادامه اعتصاب‌ها مرز ۶ میلیارد دلار را هم در این آخر هفته رد کرد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از مهر؛ با اکران فیلم‌های پرفروشی مانند «باربی» و «اوپنهایمر» و نیز «لاک‌پشت‌های نینجا» و «مگ ۲-گودال» فروش باکس‌افیس آمریکا از ۶ میلیارد دلار هم گذشت.

در بازار داخلی آمریکا «باربی» از ۴۰۰ میلیون دلار عبور کرده، «اوپنهایمر» به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده و «لاک‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان: آشوب جهش‌یافته» و «مگ ۲-گودال» نیز مخاطبان قابل توجه خود را یافته‌اند.

این رقم ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش بیشتر است و پیش بینی فروش این آخر هفته (تا پایان یکشنبه) برای همه فیلم‌ها ۱۷۸ میلیون دلار است که از فروش اولین آخر هفته آگوست ۲۰۱۹ (قبل از کرونا) با فروش ۱۴۸.۹۹ میلیون دلار هم ۲۰ درصد فراتر رفته است. در آن مقطع «هابز و شاو» با فروش قابل توجه خود گیشه را در اختیار داشتند.

باربی با فروش ۵۴ میلیون دلاری در سومین آخر هفته اکرانش همچنان صدر باکس‌آفیس را در اختیار دارد، اما برای کسب مقام دوم رقابت جدی بین۳ فیلم «لاک‌پشت‌های نینجای جهش‌یافته نوجوان: آشوب جهش یافته»، «اوپنهایمر» و «مگ ۲-گودال» در جریان است. پارامونت با فروش ۳۰ میلیون دلاری برای «لاک‌پشت‌های نینجا» و فروش ۵ روزه ۴۵ میلیون دلاری برای این محصول که با بودجه ۷۰ میلیون دلاری ساخته شده، پیشتاز این رقابت است. این فیلم که دومین انیمیشن از مجموعه «لاک‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان» و هفتمین فیلم از مجموعه نینجاهاست، با امتیاز ۹۴درصد در سایت راتن تومیتوز فیلمی مناسب برای کودکان زیر ۱۲ سال هم هست.

«مگ ۲» برادران وارنر (دنباله‌ای بر «مگ» ۲۰۱۸) با بازی جیسون استاتهام هم پس از پشت سر گذاشتن جمعه‌ای با فروش ۱۲ میلیون دلار، چشم به راه کسب ۲۸ میلیون دلار در اولین آخر هفته اکرانش است و این نتیجه را تا حد زیادی مدیون تبلیغات تلویزیونی و تیزرهایی است که داخل سینماها نمایش داده می‌شود، نه تبلیغات بازیگران که به دلیل اعتصاب اجازه این کار را ندارند.

یونیورسال هم سومین آخر هفته اکران «اوپنهایمر» را با فروش ۲۸.۷ میلیون دلاری پشت سرمی‌گذارد که با کاهشی ۳۹ درصدی کارش را ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود تا پایان یکشنبه فروشش در آمریکا به ۲۲۸.۵ میلیون دلار برسد. به این ترتیب این فیلم چهارمین فیلم پرفروش نولان خواهد شد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم درجه R سال را کسب می کند و فراتر از «جان ویک ۴» با فروش داخلی ۱۸۷ میلیون دلار می ایستد.

در همین حال، تا پایان امروز، «باربی» مجموع فروشش در آمریکا را به ۴۶۰.۴ میلیون دلار می‌رساند که به معنی رسیدن به مرز یک میلیارد دلار در سطح جهانی است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا