سینما

«پسر آیت الله دستگیر شد» / «من بهانه‌ام تا پدرم را بزنند …»

روز دوشنبه ۱۵ خرداد، پوسترهای تبلیغاتی فیلم سینمایی «مصلحت» روی بیلبوردها (آگهی‌نما) و پل‌های هوایی شهر تهران نصب شد. این بنر و پوسترهای مرتبط با فیلم، با عباراتی چون «پسر آیت الله خانزاده دستگیر شد» یا «من بهانه‌ام تا پدرم را بزنند» شکلی مبهم داشته؛ بدین صورت که نامی از فیلم «مصلحت» در آن‌ها برده نشده است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از عصر ایران؛ همشهری نوشت: تبلیغات، مسئله بسیاری مهمی برای عرضه هر محصول یا ایده‌ای است. تبلیغ در لغت یعنی انتشار، پخش و ترویج. در جوامع بین‌المللی مبحث تبلیغ در قرن بیستم برای فروش کالا و هر نوع محصولی اعم از تجاری یا هنری جدی گرفته شد و همان‌طور که شاهد آن هستیم در قرن بیست و یکم به اوج خود با ابزارهای جدید رسیده است.

موضوع تبلیغات فیلم‌هایی سینمایی از دیرباز تاکنون مورد بحث بوده و در هر دوره، فیلم‌های بسیاری بوده‌اند که در مسیر تبلیغات به چالش‌های بسیاری برخورد کرده‌اند. فیلم‌های سینمایی در ایران چند مجرای محدود برای تبلیغات دارند؛ محیط‌های شهری، مجازی و تلویزیونی.

گفتنی است فضای فیلم در سال‌های اول بعد از انقلاب است. داستان ازآنجایی آغاز می‌شود که «مهدی» پسر آیت‌الله مشکاتیان که یکی از مقامات بلندپایه‌ی قوه‌ی قضائیه است، مرتکب قتل می‌شود اما از پذیرفتن آن سر باز می‌زند و اطرافیان پدرش به خاطر «مصلحت» انقلاب، سعی می‌کنند کس دیگری را به جای او متهم جلوه دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا