سینما

بازنشر اظهارات ملاقلی‌پور درباره علی شادمان «میم مثل مادر»

علی شادمان پس از سال‌ها یک حضور متفاوت برای فیلم «میم مثل مادر» ساخته زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور دارد؛ او که ۱۷ سال قبل بازیگر کودک این فیلم بود، حالا بازیگر جوان سینمای ایران شده است و این بار این فیلم را برای نابینایان توضیح دار کرده است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا ،رسول ملاقلی پور ۱۵ سال قبل در نشستی که در ایسنا حاضر شده بود با اشاره به نقدهای مطرح شده در مطبوعات درباره علی (شادمان) بازیگر کودک فیلمش گفته بود: «بعضی جاها در نقدهای مطرح شده درباره انتخاب “علی” نوشته‌اند که انتخاب من درباره‌ی علی کوچولو خیلی زیرکانه بوده است چون رفتم پسر معلولی را انتخاب کردم که اتفاقا “ب” را “ن” تلفظ می کند. کسی که این نقدها را می‌نوشت توجه‌ نکرده بود که سعید تا پایان فیلم همه “میم” ها را “ب” می‌گوید. واقعا نمی‌خواهم به منتقدین توهین بکنم چون معتقدم یک تعدادی از منتقدین ما دانش سینما را دارند و خوب می‌شناسند و اثر را نقد می‌کنند، نه صاحب اثر و آدمها را، در حالی که این منتقد محترم توهین آمیز درباره معلولها نقد نوشته بود اما بخش اعظمی از آن معلولهای که من با آنها کار کردم در مدت کوتاه سینما را خوب شناختند.»

ملاقلی‌پور یادآور شده بود: «”علی” بسیار بچه سالمی است و مشکل بزرگ من، شاید مشکل ما با این پسر بچه این بود که بیش از حد باشعور بود و نمی‌توانستیم به او کلک بزنیم و این هنر را داشت که همه “م” ها را “ب” تلفظ کند. با او خیلی اتفاقی در ایلام آشنا شدم و همانجا نظرم را جلب کرد، طبیعتا سراغ هیچ بچه دیگری نرفتم.»

گروه سوینا نسخه ویژه نابینایان فیلم سینمایی «میم مثل مادر» ساخته زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور را روز پنجشنبه دوم شهریور ماه در چارچوب برنامه فیلمخانه منتشر می‌کند، این فیلم روز پنجشنبه ساعت ۱۹ از رادیو سوینا پخش می‌شود و پس از آن، روی سایت آن در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

نظارت متن و ضبط این برنامه به عهده کیوان کثیریان بوده و متن روایت آن را محدثه واعظی‌پور نوشته است. این برنامه در استودیو فراز ضبط شده و مرجان طبسی آن را میکس و تدوین کرده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا