سینما

بدل حاج قاسم سلیمانی چه کسی است؟

«ابوالفضل همراه» یکی از بازیگران تئاتر و تلویزیون شبیه حاج قاسم سلیمانی است و چهره او با گریم به این قهرمان ملی بیشتر شبیه می‌شود و در آثار مختلفی در نقش سردار شهید نقش‌های قابل توجهی ایفا کرده است.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ ابوالفضل همراه متولد سال ۱۳۵۵ در شهر نیشابور و دانش‌آموخته رشته نمایش از دانشکده هنرهای زیبا است که علاوه بر فعالیت های هنری در تئاتر، مجموعه های نمایشی تلویزیون و فیلم های سینمایی، ریاست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی را در سابقه کاری خود دارد و اکنون به عنوان رئیس فرهنگسرای نیاوران در حال فعالیت است.

و ی در سریال حبیب در نقش شهید سلیمانی ایفای نقش کرده است این سریال در ۲۹ قسمت ماجرای مستشاران در سوریه و داستانِ محوریت مقاومت، حزب‌الله و فرماندهان ایرانی را روایت می‌کند. این بازیگر همچنین در تئاتری با عنوان عملیات والفجر۸ با محوریت لشکر ۴۱ ثارالله در نقش حاج قاسم بازی می کند.

«اخراجی ها»، «چه کسی به سرهنگ شلیک کرد»، «ترور خاموش»، «دردانه‌های خلیج‌فارس»، «انتهای خواب»، «غبار» و «دفترخانه شماره ۱۳» از دیگر سریال‌هایی است که این هنرمند در آن‌ها بازی داشته است.

خبرنگار فرهنگی ایرنا به گفت و گو با ابوالفضل همراه بازیگر تئاتر و تلویزیون نشسته که مشروح آن در ذیل مطلب آمده است.

آیا قبل از شهادت شهید سلیمانی او را می شناختید یا خیر؟

حاج قاسم به تمام معنا مرد میدان بود، پشت میز نشین نبود و همیشه در تمام صحنه هایی که نیاز به حضور و کمک به قهرمانان این مملکت بود حضور داشت و در آخرین لحظات زندگی هم جان عزیز خود را فدای این مملکت کرد

قبل از شهادت حاج قاسم من توفیق آشنایی با وی را داشتم و در دو یادواره شهدا سردار سلیمانی را دیده بودم و شیفته رفتار، اخلاق و منش ایشان شدم، حاج قاسم به تمام معنا مرد میدان بود، پشت میز نشین نبود و همیشه در تمام صحنه هایی که نیاز به حضور و کمک به قهرمانان این مملکت بود حضور داشت و در آخرین لحظات زندگی هم جان عزیز خود را فدای این مملکت کرد.

هر کسی وظیفه دارد از قهرمانان خود شناخت کافی داشته باشد، یکی از بزرگترین قهرمانان ایران حاج قاسم سلیمانی است بنده افتخار این را داشتم که در دو سال گذشته چندین بار در تئاتر و فیلم های مختلف نقش این شهید بزرگوار را بازی کردم هر چند که نتوانستم ذره ای از وجود پر مهر و با صلابت ایشان را به نمایش بگذارم اما در حد بضاعتم تمام تلاش خود را به کار گرفته ام تا بتوانم شمه ای کوچکی از رفتار و منش ایشان را به مخاطب نشان دهم امیدوارم خود او دستگیر و مدد ما باشد تا در فضای کارهای هنری بتوانیم محتوا و مفاهیمی که مرتبط با شهداست را به خوبی به مخاطب انتقال دهیم.

سبک زندگی شما تا چه حد به زندگی شهید سلیمانی شبیه است و از لحاظ افکار و رفتار تا حد به ایشان شبیه هستید؟

سبک زندگی ما خیلی شبیه نیست ایشان کجا و ما کجا، میان ماه من با ماه گردان تفاوت زیادی است ولی تلاش می کنم از این قهرمان ملی الگو بگیرم، قطعا وی الگوی بسیار مناسبی است. ما هنرمند هستیم و معمولا نقش های مختلفی را تجربه می کنیم ولی همیشه دلم با حاج قاسم و نقش هایی که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت ایفا می کنم، هست و واقعا این کارها را بیشتر دوست دارم انشالله خدا توفیق دهد بیشتر در این زمینه ایفای نقش کنم.

ته چهره من شبیه حاج قاسم است

چه حسی دارید که چهره شما شبیه به حاج قاسم است و آیا تا به حال کسی شما را با ایشان اشتباه گرفته یا خیر؟

ته چهره من شبیه حاج قاسم است اما معمولا دوستان گریم با کار هنری خود سعی می کنند چهره مرا به سردار سلیمانی بیشتر شبیه کنند. سعی می کنم با گریم در محافل ظاهر نشوم دوست ندارم خدایی نکرده سوءتفاهم و سوء برداشتی یا به نوعی سوء تعبیر شود همیشه سعی کرده ام که خودم باشم اما در کارهای هنری سعی می کنم به شخصیت داستان نزدیک شوم خیلی به دنبال اینکه بدل ایشان باشم، نیستم همیشه سعی می کنم در کارهای هنری به ویژه نقش حاج قاسم را به خوبی ایفا کنم.

تا چه حد آثار هنری در حوزه ایثار و شهادت بر روی مخاطب اثرگذار است؟

طی ۴۵ سال که از عمر انقلاب می گذرد فیلم‌ها و تئاترهایی که در حوزه ایثار و شهادت کار شده مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است چون مردم با این مفاهیم عجین شده اند و مخاطبان از این نوع آثار استقبال می کنند، من هم سعی کردم کارهایی را ارائه دهم که مخاطبان دوست دارند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا