تلویزیوننمایش خانگی

و ناگهان «سرزمین مادری»

دنیای اقتصاد : شبکه سه سیما در یک اقدام عجیب پنجشنبه‌شب سریال توقیف‌شده «سرزمین مادری» ساخته کمال تبریزی را پس از ۱۰ سال روی آنتن فرستاد. این در حالی است که تا عصر دیروز نام این سریال در جدول پخش شبکه ۳ وجود نداشت. البته پخش بی‌سر‌و‌صدای سریال «سرزمین مادری» مدتی است در شبکه اینترنتی تلویبیون آغاز شده و چهار قسمتش به نمایش در‌آمده و پس از آن مدیران سیما تصمیم گرفتند آن را در شبکه سه هم پخش کنند.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از دنیای اقتصاد؛ این سریال در سال ۹۲ روی آنتن رفت اما پخش ۴ قسمت ابتدایی‌اش با جنجال‌های زیادی روبه‌رو شد و از برخی سکانس‌هایش به عنوان توهین به یکی از اقوام ایرانی برداشت شد. به‌واسطه همین سوءتفاهم زنجیره‌ای از اعتراضات کلید خورد. در نهایت سریال توقیف شد اما در این سال‌ها هرازگاهی زمزمه‌ای برای رفع مشکل و احتمال بازگشت سریال به کنداکتور مطرح می‌شده است. حتی برای پخش سریال اصلاحات ساختاری هم انجام و برخی سکانس‌ها دوباره فیلم‌برداری شد ولی خبری از پخش آن نبود تا اینکه پنجشنبه‌شب به طور ناگهانی از شبکه سه پخش شد. داستان این مجموعه به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد که در قالب سه فصل برای پخش آماده شده بود.

در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سریال است به تصویر کشیده می‌شود. او بعد از بمباران دهکده محل سکونتشان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر به وقوع پیوستن ماجراهایی به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او به هویت خود پی می‌برد. همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند، سپرده شود، اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست.

شهاب حسینی، علی شادمان، بیتا فرهی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده و… بازیگران این مجموعه هستند.

گفتنی است سیدجمال سیدحاتمی کارگردانی دوم سریال را در کنار کمال تبریزی بر عهده داشته است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا