تلویزیون

سرزمین مادری

شبکه سه سیما سریال «سرزمین مادری» را پس از ۱۰ سال روی آنتن فرستاد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایسنا؛ مجموعه تلویزیونی «سرزمین مادری» ساخته کمال تبریزی که در سال ۹۲ توقیف شده بود، بعد از ۱۰ سال مجددا پخش شد.

در اینجا لینک پخش تمامی قسمت های سرزمین مادری آورده شده است که علاقه مندان می توانند برای تماشای آن بر روی لینک های زیر کلیک کنند.

تماشای تمام قسمت های سرزمین مادری

تماشای فصل اول سرزمین مادری

تماشای فصل دوم سرزمین مادری

سرزمین مادری به وقایع قبل از انقلاب اسلامی می پردازد و به بررسی اتفاقاتی که طی سال 1320 تا 1357 به وقوع پیوسته می پردازد. شروع داستان سرزمین مادری با پسر بچه‌ای شکل گرفت به نام رهی. او پس از بمباران دهکده‌ای، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود . مادرش چند روز از او مراقبت می کند و سپس او را راهی تهران می کند. رهی سالها بعد، در یک خانواده توده‌ای بزرگ می شود، اما در اثر یک سری اتفاقات، رهی به خانواده ای درباری سپرده می شود.

بازیگران شناخته شده زیادی از جمله شهاب حسینی، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، مهدی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه‌خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب‌اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی و رضا بنفشه‌خواه در این سریال نقش آفرینی کرده‌اند.

کمال تبریزی بارها در مصاحبه‌هایش تاکید کرده بود که «سرزمین کهن»، یکی از مهمترین آثار اوست و اوج تلاش او در کارگردانی، در این سریال بوده و با تمام وجود برای رساندن آن به حد کمال زحمت کشیده است. با تماشای این دو قسمت می‌توان فهمید که این تلاش کاملا محسوس است و از همین حالا می‌توان از این سریال به عنوان یکی از شاخص‌ترین آثار کارنامه این کارگردان صحبت به میان آورد. علاوه بر شروع قدرتمند، تلاش او برای تمرکز روی بازنمایی این بخش از تاریخ، چگونگی پیش‌برد ماجراها، انتخاب دیالوگ‌ها، حساسیت روی انتخاب فضا، لباس، گریم و همچنین چگونگی معرفی شخصیت‌ها و … بسیار موفقیت‌آمیز به نظر می‌رسد. سریال هم سرگرم کننده است، هم احساسات مخاطبان را درگیر می‌کند و هم نمایانگر بخشی از تاریخ ایران است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا