اقتصاد هنر

کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: براساس شاخص های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب، کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ سعید جابری انصاری افزود: برخی از شهرهای ایران از جمله حائز شرایط شرکت در این رویداد بین المللی شده اند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز از تمام دستگاه های اجرایی استان، شهرداری ها، موسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری کرد تا با همدلی شکل گرفته به همراه انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب‌و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب‌ایران در سال گذشته شکل گرفت، کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب۲۰۲۶ یونسکو انتخاب شود.

جابری انصاری، از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مجامع و تشکل های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار البرز در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب‌و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی، هنری و مسوولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا