فناوری

مهلت ارسال آثار به جشنواره «آسمون» تمدید شد

مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «آسمون» به دلیل استقبال مخاطبان و با پیشنهاد شورای سیاستگذاری تا پایان اردیبهشت تمدید شد.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از ایرنا؛ ستاد خبری جشنواره «آسمون» اعلام کرد، این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات فضای مجازی برای نوجوانان ۹ تا ۱۸ ساله در ۶ محور تشکیل شده است و تا کنون با تولیدات متفاوتی از این گروه سنی مواجه شده است.

هویت فردی، هویت اجتماعی، هویت مجازی، هویت ملی و هویت دینی ۵ محور اصلی این جشنواره در بخش رقابتی نوجوانان است.

قوانین ارسال ویدئو به این صورت است که حتماً دوربین باید به صورت عمودی تنظیم و فیلم گرفته شود. مدت زمان ویدیو ۹۰ ثانیه یا کمتر باشد.

جوایز جشنواره شامل میلیاردها ریال جوایز نقدی به اضافه پلی استیشن پنج و گوشی است. هم چنین تولیدات برتر از طریق رسانه ملی و بسترهای مجازی پیام‌ رسان‌ های داخلی پخش می‌ شود.

موضوعات جشنواره شامل ۱) حرف‌مان (هویت فردی)، خودم چه کسی هستم؟ دغدغه‌هایم چیست؟، سفری به اعماق وجود خودمان برای کشف هویت مثبت فردی‌مان، نگرانی‌ها، خواسته‌ها، ترس‌ها و امیدها، شخصیت‌مان، احساسات، هیجان‌ها؛ ۲- دوستان‌مان (هویت اجتماعی)، ارتباطات اجتماعی‌مان رو می‌گوئیم، راه‌هایی برای اثرگذاری مثبت به دنیای اطراف‌مان مثل دوست‌های‌مان، هم‌کلاسی‌های‌مان و خانواده‌های‌مان، ۳- فضای‌مان (هویت مجازی)، در دنیای مجازی چی کارهایی انجام می‌دهیم؟ مثلاً تفریح و سرگرمی، بازی‌های کامپیوتری، شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا، سواد مجازی و اینکه چطور می‌توانیم در فضای مجازی هویت‌مان را سالم بسازیم، ۴- خاک‌مان (هویت ملی)، در ایران‌مان چه خبر است؟ درباره کشورمان میگوییم، از تمامیت ارزی، میهن پرستی، تفاوت فرهنگی، محیط زیست، وطن، پرچم، قهرمان ملی، آینده و سواد مالی گرفته تا اینکه چطور می‌توانیم به حفظ و ارتقای هویت ملی خودمان کمک کنیم. ۵- خدای‌مان (هویت دینی)، درباره فرهنگ دینی‌مان می‌گوئیم، ادیان مختلف، آئین‌ها، خداباوری و راه‌هایی برای عمل به آموزه‌های دینی‌مان، ۶- واکنش‌مان، واکنش‌مان نسبت به اتفاقات و رویدادهای ملی، مثل سیل سیستان و بلوچستان، افتخارآفرینی تیم فوتبال ساحلی، طوفان الاقصی است.

آئین اختتامیه جشنواره آسمون همزمان با عید بزرگ غدیر خم برگزار می‌ شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا