اقتصاد هنرسینماکسب و کار

برگزیدگان جشنواره فجر ۴۱ چه گفتند؟

برگزیدگان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر پس از دریافت سیمرغ بلورین خود در آیین اختتامیه جشنواره در برج میلاد چه گفتند؟

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از خبرنگار سینمایی ایرنا؛ آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شامگاه شنبه ۲۲ بهمن ماه در برج میلاد تهران برگزار شد.

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی غریب پس از دریافت جایزه بخش مقاومت بین‌الملل جایزه خود را به خانواده شهید بروجردی اهدا و بیان کرد: من فقط مقاومت را به تصویر کشیدم و کار بزرگی نکردم. پس اگر جایزه ای هست قطعا متعلق به شهدا و خانواده هایشان است.

برگزیدگان جشنواره فجر ۴۱ چه گفتند؟

محمد عسگری کارگردان فیلم سینمایی اتاقک گلی هم در ادامه و پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم مقاومت بخش بین‌الملل گفت: آقای لطیفی درست گفتند؛ این سیمرغ را به شهدای اتاقک گلی که شجاعانه جنگیدند تقدیم می‌کنم.

سبحان رخشانی بازیگر نوجوان فیلم سینمایی هوک پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین دستاورد جلوه‌گاه شرق بخش بین‌الملل خاطرنشان کرد: جایزه خود را به مردم خطه سیستان و بلوچستان تقدیم می‌کنم که مورد تشویق فراوان حضار قرار گرفت.

جای شانکار کارگردان سینمای هند نیز پس از آن که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را در بخش سینمای سعادت بخش بین‌الملل برای فیلم شیواما دریافت کرد، گفت: بابت این جایزه بسیار خوشحالم و این جایزه را به اصغر فرهادی، عباس کیارستمی و مجید مجیدی تقدیم میکنم.

برگزیدگان جشنواره فجر ۴۱ چه گفتند؟

عامر بشیر از قطر پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم برای فیلم زمستان درون محصول مشترک قطر، هندوستان و فرانسه طی تماس ویدئویی تاکید کرد: از هیات داوران تشکر و جایزه خود را به مردم کشمیر تقدیم می کنم.

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم غریب پس از آن که برای بار دوم روی سن آمد و جایزه بهترین فیلم از نگاه ملی را دریافت کرد، گفت: به حرمت زحمتی که شهید بروجردی برای خطه کردستان کشید، این جایزه را به همه مردم خوب کردستان تقدیم می‌کنم.

حمید رسولیان که سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی را برای فیلم غریب دریافت کرد، اظهار داشت: این سیمرغ را به خانواده شهید آرمان علی وردی تقدیم می کنم.

برگزیدگان جشنواره فجر ۴۱ چه گفتند؟

میثم مولایی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین تدوین برای فیلم سینمایی چرا گریه نمیکنی؟ یادآور شد: از هیات داوران ممنون هستم و خوشحالم این جایزه را برای یک فیلم مستقل می‌گیرم. می‌خواهم این جایزه را به یاد تمام زنان و دختران سرزمینم، به مادرم تقدیم کنم.

محمد عسگری پس از آن که سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول را برای فیلم اتاقک گلی دریافت کرد، اظهار داشت: از هیات داوران و ستاد برگزاری جشنواره و از یک به یک اعضای گروهم تشکر می کنم که در شرایط سخت در شهرستان جوانرود تلاش کردند. همچنین از سرمایه‌گذاران فیلمم به شدت تشکر می‌کنم. امیدوارم شرایطی فراهم شود تا این ارکان‌ها دوباره برای سرمایه‌گذاری فیلم‌های دیگر هم اقدام کنند.

مجید صالحی گفت: به مردم خوی، سوریه، ترکیه و همه مردم داغدار این روزها و این سال تسلیت می‌گویم و آزادی زندانیان را تبریک می‌گوییم و ای کاش همه از زندان آزاد شوند. گله‌ای هم داشتم یکی از مدیران که بچه با خدایی است گفت هر کسی به جشنواره نیامد دیگر فیلم نسازند. اما آقای امینی گفت این یک دموکراسی است که یکی دوست دارد بیاید یکی دوست ندارد نیاید. برخی روزها حالمان خوب نیست و قرار نیست از ریشه یکدیگر را بزنیم.

وی افزود: قرار است همدل باشیم. خودمان را مالک ندانیم و نگوییم هر کس نمی‌خواهد جمع کند و برود. ما هموطن هستیم. من ماشین ندارم چراکه ماشینم را در دوران کرونا فروختم. مثل همه هنرمندان شریف که امروز برخی نیستند. من آمدم و احترام گذاشتم. جایزه مالی‌ام را به هادی حجازی می‌دهم تا به مردم خوی بدهد. جایزه معنوی را به دخترم و همه دختران سرزمین و همه مادران و خواهران این سرزمین تقدیم می‌کنم.

برگزیدگان جشنواره فجر ۴۱ چه گفتند؟

ابوالفضل پورعرب بعد از اهدای سیمرغ به بهترین بازیگر نقش اول مرد، بیان کرد: امیدوارم تا این لحظه خوشحال بوده باشید. خوشحالم از اینکه یک همدلی در سطح جامعه می‌بینم که به شما مردم منتقل شده است. در این دوره سعی کردند همه چیز را فراهم کنند تا دشمنان ما موفق نشوند. هیئت داوران را سال‌هاست که می‌شناسم. ابراهیم حاتمی‌کیا دولتی است، من هم دولتی هستم و به این اتفاق افتخار می‌کنم. پرویز شیخ طادی از دوستان من هستند و لطف کردند در این شرایط داوری را قبول کردند. آن‌هایی هم که نیامدند ان‌شاالله سال آینده حاضر می‌شوند.

بازیگر پیشکسوت سینما، گفت: مسئولانی که با برگزاری باشکوه این مراسم سعی کردند دشمنان به ما نخندند و انرژی مثبت به ما تزریق شد. بچه‌هایی که به هر دلیلی نیامدند، باید بگویم آنها جوان هستند و ما هم اشتباهاتی کرده بودیم، باید ببخشیم. باید ببخشیم تا آن‌ها هم یاد بگیرند.

بابک خواجه‌پاشا در ادامه سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را برای فیلم در آغوش درخت دریافت کرد و گفت: من با افتخار این سیمرغ را به طاقچه خانه‌ام گذاشتم، سیمرغی که بهرام بیضایی و خسرو شکیبایی آن را به خانه بردند. سینمای ما بسیار ارزشمند است و اگر اعتراضی داریم سینما بهترین موقعیت برای ابراز اعتراض ماست و نباید آن را تحریم کنیم. من تمام قد در برابر زنان و مادران این کشور و شهدای کشورم به ویژه شهید باکری تعطیم می‌کنم.

محمدعلی باشه‌آهنگر پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، برای فیلم سینما متروپل تصریح کرد: تک تک عوامل این فیلم زحمت کشیدند از فارابی هم تشکر می‌کنم. خاطره کوچکی می‌گویم امیدوارم برداشت ناصواب از آن نشود. در زمان جنگ گاهی گردانی می‌خواست به عملیات برود میدان مینی در برابرش دیده می‌شد که با وجود شناسایی قبلاً دیده نشده بود. بچه‌ها آن موقع نمی‌دانستند با این میدان مین چه کنند؟ از این اتفاقات زیاد افتاده است. خدا رحمت کند شهید پازوکی را که می‌گفت گاهی میدان مین درست می‌کنیم و بعد نقشه در اختیار نداریم که آن را خنثی کنیم. میدان‌های مینی که عراقی‌ها می‌گذاشتند نقشه خاصی داشت که بچه‌های تخریب چی می‌دانستند.

برگزیدگان جشنواره فجر ۴۱ چه گفتند؟

وی افزود: ما امسال دچار این میدان‌های مین شده بودیم. گاهی متوجه آن نشده بودیم گاهی خودمان چیده بودیم و گاهی دشمن زرنگی کرده بود و از آن استفاده می‌کرد. امسال با حادثه متروپل شروع شد که نماد بی‌توجهی به ساخت و ساز بود که ماه‌ها آبادان گرفتارش شد. بی‌توجهی در بزنگاه‌ها دردسرساز است. بچه‌های ما در خیابان گرفتار شدند. گاهی می‌شد جلوی آن را گرفت، با دلجویی و با عذرخواهی. بالاخره باید به یکی اقتدا کنیم.

این کارگردان سینما ادامه داد: سردار سلیمانی می‌گوید همه اینها بچه‌های ما هستند. ایرانی و مسلمان هستند. اتفاقی می‌افتاد کجا باید دستی بگیریم. دیر بشود فایده‌ای ندارد. معلوم است سرویس‌های بیگانه استفاده می‌کنند. باید از تمام مردم ایران عذرخواهی کرد.

باشه‌آهنگر خاطرنشان کرد: از تک تک مردم ایران که بچه‌های آن‌ها روی زمین افتادند، از نیروهای امنیتی عذرخواهی می‌کنم که این کشور برای همه است اگر دیر شود جمع شدنی نیست. نکته دوم این است که وقتی آبادان گرفتار جنگ بودند آذربایجانی‌ها و مهدی باکری‌های کمک کردند الان آذربایجان گرفتار زلزله است. من چیزی به جز این جایزه ندارم که تقدیم آنهایی کنم که جنگیدند و هنوز منطقه را نگه داشتند. امیدوارم زنده باشم و درباره قفقاز فیلم بسازم.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا