تلویزیونسینما

نقد و بررسی «لیلی با من است» در رادیو صبا

فیلم سینمایی کمدیِ جنگی لیلی با من است در برنامه «خنده نقره ای» بررسی می‌شود.

به گزارش دیده بان هنر و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ فیلم لیلی با من است به کارگردانی کمال تبریزی با گذشت بیش از بیست سال از ساخت آن، همچنان یکی از بهترین کمدی‌های سینمای ما است. فیلمی‌ که با تلفیق مولفه‌های سینمای دفاع مقدس با کمدی، خود را در تاریخ سینمای ایران ماندگار کرده است.

فیلمی‌ که در طی این سال‌ها با نمایش‌های متعددش در سینما و تلویزیون به بخشی از خاطره‌ جمعی ایرانیان بدل گشته، هنوز تازه است و هنوز ما را به خود جذب می‌کند. اثری که نه تنها در زمان خود پیشرو تلقی می‌شد، که همین حالا نیز یکی از بهترین‌ها در تلفیق سینمای دفاع مقدس و کمدی است.

رادیو صبا در برنامه «خنده نقره ای» در بخش‌های متنوع «شناسنامه، فیلم نامه و لغت نامه» با پخش سکانس‌هایی از این فیلم به بررسی این اثر کمدی می‌پردازد. «لیلی با من است» یکی از شیرین‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین کمدی‌های سینمای ایران است که موضوع اصلی آن تحول یک انسان است. تحولی که در بستر جنگ و معاشرت با آدم‌هایی به‌وجود می‌آید که تجربه جنگ را از سر گذرانده‌اند. «لیلی با من است» تنها کمدی سالمی است که ارزش‌های دفاع‌مقدس را نادیده نمی‌گیرد و بدون شوخی کردن با واقعیت عظیمی که مرگ انسان‌ها را در جنگ رقم می‌زند، تماشاگرش را می‌خنداند.

«خنده نقره ای» به تهیه کنندگی مهدی استاد احمد و اجرای سجاد شهرابی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۱۵ همراه مخاطبان می‌شود.

لینک کوتاه: https://didehbanhonar.ir/?p=1258

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا